کمد دیواری جدید مدرن و راهنمای خرید کمد دیواری با توجه به فضای اتاق خواب

با کمد دیواری نظم و ترتیب را به خانه برگردانید

با افزایش سرعت پیشرفت و تنوع وسایل مورد استفاده در خانه‌ها، نظم و ترتیب اهمیت خاصی پیدا کرده است. هر فردی در خانه تعداد زیادی وسایل دارد که اگر قرار باشد آن را در اتاق خود پخش کند هیچ فضایی برای ماندن در خانه باقی نخواهد ماند. به همین دلیل وجود یک نظم دهنده قدیمی نقش مهمی ایفا می‌کند.

منظور از این نظم دهنده همان کمدها است. کمد از قدیم در خانه‌ها با نام گنجه حضور داشته و امروزه کمد دیواری جدید اتاق خواب با انواع طرح و مدل‌ها نقش اساسی در هر خانه‌ای بازی می‌کند تا زیبایی و نظم را به خانه‌ها بر گرداند. کمدها می‌توانند در گوشه اتاق و کنار دیوار ساخته شوند و باعث مرتب شدن خانه شوند.

طراحی داخل کمد دیواری اتاق خواب

کمد دیواری‌ها به گروه‌های مختلفی دسته‌بندی می‌شوند. کمد دیواری بر اساس نوع در آن به کمد با در‌های لولایی و کمد با درهای ریلی یا کشویی تقسیم می‌شود. نوع لولایی از دیرباز مورد استفاده بوده ولی این روزها با کوچک شدن خانه‌ها و اتاق‌ها نوع ریلی به علت اشغال کمتر فضا، مورد توجه بیشتری است.

کمد دیواری در سبک‌های مدرن و کلاسیک ساخته می‌شوند که سبک مدرن به دلیل سادگی و کارایی بیشتر پرطرفدارترین مدل کمد دیواری جدید اتاق خواب است.

کمددیواری اتاق خواب بر اساس کاربرد به شکل‌های مختلف ساخته می‌شود. کمد‌های مخصوص رخت خواب، کمد لباس، کمد لوازم کوچک، کمد‌های دراور دار و بسیاری مدل‌های دیگر که بسته به نیاز شخص ساخته خواهند شد.

انواع مدل‌های کمد دیواری جدید اتاق خواب

کمدهای دیواری جدید اتاق خواب با در لولایی

از قدیمی‌ترین و ارزان‌ترین مدل کمد دیواری هستند. از خصوصیات خوب این نوع کمد دیواری باز شدن هم‌زمان درها و دسترسی بیشتر به فضای کمد است اما از طرفی در این نوع کمد در اتاق خواب‌های کوچک باز شدن درها، فضای زیادی اشغال می‌کند.

مدل کمد دیواری ریلی جدید اتاق خواب

از پرکاربردترین مدل کمد دیواری‌ها است. از نظر هزینه ساخت این نوع کمد گران‌تر از نوع در لولایی است ولی برای اتاق‌های کوچک گزینه بسیار مناسبی است.

کمد دیواری‌های جدید اتاق خواب ریلی با انواع درهای شیشه‌ای، آینه‌ای و چوبی در بازار وجود دارد. شیک‌ترین کمد دیواری جدید اتاق خواب ریلی با درهای شیشه‌ای در روشن نشان دادن اتاق تأثیر زیادی دارند حتی می‌توان در طراحی آن از ترکیب چوب و شیشه استفاده کرد. برای این‌که وسایل داخل کمد دیده نشود از شیشه‌های مات استفاده می‌کنند.

کمد دیواری ریلی با در آینه‌ای با انعکاس نور، اتاق خواب‌های کوچک را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان می‌دهند. البته هم در نوع شیشه‌ای و هم آینه‌ای شکنندگی از معایب محسوب می‌شود. کمددیواری  ریلی با در چوبی، هم استحکام بیشتر دارد و هم در انواع رنگ‌ها و طرح‌ها قابل ساخت است.

کمد دیواری جدید اتاق خواب با در آکاردئونی

هم به صورت کشویی باز و بسته می‌شود ولی با نوع ریلی متفاوت است. کمد آکاردئونی برای باز شدن در آن به مقداری فضا احتیاج دارند که در کمد ریلی این طور نیست؛ اما مزیتی که دارد، در هنگام استفاده به طور کامل به کل کمد دسترسی خواهید داشت. البته هزینه ساخت آن نسبت به انواع دیگر مدل کمددیواری بالاتر است.

جنس کمد دیواری اتاق خواب

کمد دیواری جدید و مدرن اتاق خواب در جنس‌های مختلفی با کیفیت و قیمت‌های مختلف تولید می‌شود.

  • کمد دیواری از جنس ام دی اف، کیفیت خوب و قیمت مناسبی دارد و از پرکاربردترین طرح کمد دیواری اتاق خواب است. تنوع طرح و رنگ این مدل بیشتر از انواع دیگر است.
  • کمد دیواری از جنس های‌گلاس، نوعی ام دی اف با روکش براق است که از ام دی اف گران‌تر بوده و تنوع کمتری دارد.
  • کمد دیواری ممبران، هم نوعی ام دی اف با روکش pvc است. مزیت ممبران امکان طراحی و حکاکی دلخواه روی آن است. البته هزینه ساخت این مدل کمد دیواری از انواع دیگر گران‌تر تمام خواهد شد.

ترکیب رنگ کمد دیواری اتاق خواب

انتخاب رنگ مناسب کمد تأثیر زیادی بر دکوراسیون اتاق خواب شما خواهد داشت.

کمد دیواری جدید اتاق خواب با رنگ سفید فضا را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان خواهد داد. اگر اتاق خواب کوچک است و با رنگ‌های تیره دکور شده؛ استفاده از رنگ سفید تعادل دید را به وجود می‌آورد. همین طور اگر یکی از دیوارها با کاغذ دیواری شلوغ و پر نقش تزیین شده است کمد دیواری سفید بهترین انتخاب است.

استفاده از رنگ مشکی در کمد دیواری جدید اتاق خواب باعث می‌شود فضا کوچک‌تر به نظر برسد؛ اما ترکیب آن با رنگ روشن می‌تواند جذاب باشد.

وقتی دکوراسیون اتاق خواب خیلی ساده است کمد دیوار جدید اتاق خواب بیشتر از همیشه به چشم می‌آید. به همین دلیل سعی کنید کمد دیواری رنگی داشته باشید. حتی می‌توانید خلاقیت به خرج دهید و از ترکیب رنگ و کاغذ دیواری برای تزیین کمددیواری  استفاده کنید.

طراحی داخل کمد دیواری اتاق خواب

در هنگام طراحی کمد دیواری باید دقت زیادی به فضایی که دارید داشته باشید.

در هنگام طراحی کمد دیواری جدید اتاق خواب ارتفاع لوازمی که دارید اندازه بگیرید تا ابعاد کمد و فاصله و تعداد طبقات بر اساس آن‌ها طراحی شوند. بهتر است کمد به اندازه کافی قفسه، شلف و کشو داشته باشد.

در طراحی کمد می‌توانید برای نگهداری بهتر و تعداد بیشتری از کفش‌ها از تقسیم کننده‌ها و جعبه‌های مخصوص استفاده کنید.

حتی برای لباس‌ها و خرده ریز هم می‌توانید از باکس‌های مناسب استفاده کنید و همه چیز را نظم دهید.

امروزه انواعی از کمد دیواری طراحی شده‌اند که فضای کافی برای تخت‌های تاشو و میز تحریر‌های تاشو دارند و این گونه امکان استفاده بهینه از فضای اتاق خواب کوچک را فراهم می‌کند.

کمد دیواری اتاق خواب کوچک

کمد دیواری یک وسیله کاربردی و بسیار مفید است. این وسیله در هر جایی که قرار بگیرد، باعث می‌شود که شلوغی در آنجا کم شده و مکانی آرام و مرتب به وجود آید. کمد دیواری به گونه‌ای است که فضای زیادی اشغال نمی‌کند و احتیاجات ما را هم برای نگهداری لوازم، برطرف می‌کند به همین دلیل انتخاب درست آن نقش مهمی در دکوراسیون خواهد گذاشت.

کلام آخر…

ممنون که تا انتهای این مقاله هم با ما همراه بودید.

باعث افتخار است که قبل از انتخاب کمد دیواری جدید اتاق خوابتان، این مطلب از خانه ی ناب را مطالعه کردید.

دیدگاه‌ها ۰

*
*