دیزاین آشپزخانه کوچک و نقلی ۲۰ ایده خلاقانه و کاربردی

دیزاین آشپزخانه کوچک و نقلی ۲۰ ایده خلاقانه و کاربرد


دیزاین آشپزخانه کوچک گامی کلیدی و چالش برانگیز در دکوراسیون خانه های متراژ پایین می باشد. با توجه به تعدد ابزار و وسایل موجود در آشپرخانه، در کنار رفت و آمد دائم در آن، چیدمان درست برای استفاده حداکثری از تمامی فضاهای موجود اهمیت بالایی دارد. در دیزاین آشپزخانه کوچک معمولا تمرکز بر این است که وسایل طوری جای داده شوند که دسترسی به آن ها، با توجه به کمبود فضا، دشوار نباشد. در نتیجه اغلب به دیزاین و زیبایی این نوع از آشپزخانه ها توجه خاصی نمی شود. اما در ادامه قصد داریم با متذکر شدن نکاتی مفید، آشپزخانه نقلی منزل شما را در عین کاربردی بودن، زیبا کنیم.

دیزاین آشپزخانه کوچک رنگ، کلیدی ترین نکته در دیزاین آشپزخانه کوچک

رنگ، کلیدی ترین نکته در دیزاین آشپزخانه کوچک

بهترین گزینه برای فضاهای کوچک، استفاده از رنگ های روشن است. آشپزخانه نیز از این قاعده مستثنی نیست. ویژگی رنگ های روشن و درخشان، انعکاس بالای نور و بزرگ تر جلوه دادن فضاست. بنابراین سعی کنید بیشتر سراغ رنگ های روشن بروید. البته جدای از سایز آشپزخانه، رنگ های روشن از لحاظ بهداشتی نیز مناسب تر هستند.

کابینت آشپزخانه سفید رنگ، کلیدی ترین نکته در دیزاین آشپزخانه کوچک

بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه خیلی کوچک

سفید، پر طرفدارترین و مناسب ترین رنگ برای دیزاین آشپزخانه کوچک است و از لحاظ بهداشتی نیر بهتربن رنگ است. اما شاید برای دکواسیون آشپزخانه مدرن به این شیوه نسبتا کلاسیک، چندان خوشایند نباشد. در چیدمان آشپزخانه نقلی، استفاده از تمامی رنگ های روشن و شاد می تواند مناسب و زیبا باشد. طیف های روشن از رنگ های قرمز، زرد، سبز، آبی، بنفش، نارنجی و کرم همگی می توانند ترکیبی اشتها برانگیز و شادی آور در فضای آشپزخانه شما به وجود آورند. اما سعی کنید تا حد ممکن از رنگ هایی همچون مشکی، قهوه ای، سرمه ای و سایر رنگ های تیره بپرهیزید. بنابراین کابینت های چوبی یا طرح چوب انتخاب زیاد مناسبی برای دیزاین آشپزخانه کوچک به شمار نمی رود.

بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه خیلی کوچک بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه خیلی کوچک

ترکیب رنگ در وسایل آشپزخانه

تغییر رنگ وسایل بزرگ موجود در آشپزخانه، همچون یخچال، گاز، ماشین لباسشویی و ظرفشویی و سایر وسایلی از این قبیل، عملا بدون تعویض آن ها امکان پذیر نیست. بنابراین در مبحث رنگ از این اجزاء چشم پوشی می کنیم. البته از آن جا که رنگ اغلب این وسایل عموما سفید و نقره ای می باشد، معمولا خود به خود هماهنگی مناسبی با سایر بخش های آشپزخانه به وجود می آید.

چیدمان وسایل در آشپزخانه های کوچک

اصلی ترین معضل در دیزاین آشپزخانه کوچک ،جدای از تمایل به بزرگ تر نشان دادن فضا، جای دادن تمامی وسایل به گونه ای است که ظاهر محیط را به هم ریخته جلوه ندهند. و در عین حال دسترسی به آن ها دشوار و وقت گیر نباشد. طبیعتا هر چه تعداد کابینت ها و کشوهای آشپزخانه بیشتر باشد. راحت تر می توان به این هدف نیل یافت. اگر امکان افزودن کابینت و کشو به آشپزخانه را ندارید. شلف های متعدد روی دیوار ها نصب کنید. از هیچ فضای خالی روی دیوار ها غافل نشوید. شلف های کوچک و بزرگ با ترکیب رنگ های زنده و روشن می توانند در عین حال که ظروف را جای می دهند. نوعی دکور جذاب به شمار می روند.

چیدمان وسایل در آشپزخانه های کوچک چیدمان وسایل در آشپزخانه های کوچک

شلف دیواری در آشپزخانه چیدمان وسایل در آشپزخانه های کوچک

توجه داشته باشید!! اگر آشپزخانه اپن دارید. تا حد ممکن روی کانتر را شلوغ نکنید. به استفاده از گلدان و گیاهان کوچک، چند ظرف تزئینی بسنده کنید.در دیزاین آشپزخانه کوچک اگر کمبود جای فراوان شما را به قرار دادن وسایل روی اپن مجبور می کند. سعی کنید یکی از وسایل برقی همچون قهوه ساز، چای ساز یا ماکروفر را انتخاب کنید. ظروف اشیاء ریز متعدد روی اپن، برای فضای بیرون از آشپزخانه زیبا نیست. .

دکور آشپزخانه های نقلی چیدمان وسایل در آشپزخانه های کوچک

دکوراسیون آشپزخانه کوچک بدون اپن

آشپزخانه های کوچک بدون مرز، در حقیقت آشپزخانه های دیواری محسوب می شوند. نکته خیلی مهم توجه در دکوراسیون آشپزخانه کوچک بدون مرز توجه به طراحی کابینت هاست. همچنین نکته دیگر، توجه به ترکیب رنگ دکوراسیون داخلی آشپزخانه و تناسب آن با دکوراسیون پذیرایی ست.البته استفاده از دیزاین آشپزخانه شبه جزیره نیز برای آشپزخانه های کوپک کمک کنده است و فضای کاربردی تری را به شما ارئه می دهد . .

در ادامه ایده های جذاب و خلاقانه از دیزاین آشپزخانه کوچک را مشاهده می کنید. قطعا برای دکوراسیون خانه تان الهام بخش خواهند بود.

استفاده از شلف دیواری دکوراسیون آشپزخانه کوچک بدون اپن

آشپزخانه بدون اپن با دو طرف کابینت که بسیار زیبا است

دیزاین آشپزخانه کوچک و نقلی دکوراسیون آشپزخانه کوچک بدون اپن

دیزاین آشپزخانه کوچک دکوراسیون آشپزخانه کوچک بدون اپن

طراحی و اجرای آشپزخانه بدون اپن و با کابینت سفید و سنگ طرح چوبی با نورپردازی فوق العاده زیبا و به دلیل پنجره بزرگ و نوع ساخت مناسب سازه نورگیری بسیار مناسبی دارد که یک مزیت بسیار بزرگ است.

دکور آشپزخانه کوچک دکوراسیون آشپزخانه کوچک بدون اپن

طراحی و اجرای دکوراسیون آشپزخانه بدون اپن بسیار زیبا، با کابینت های سفید و پارکت چوبی رنگ که به سبک نئوکلاسیک میباشد و بسیار شیک میباشد.

دکوراسیون فوق العاده زیبای آشپزخانه با رنگ بنفش و کابینت و میز ناهارخوری سفید ترکیب رنگ فوق العاده زیبایی را ایجاد و فضای شادی را بوجود آورده است.

استفاده کامل از فضای آشپزخانه کوچک دکوراسیون آشپزخانه کوچک بدون اپن

طراحی آشپزخانه ای به شکل ال و سبک مدرن با سنگ کابینت مرمر و کابینت سفید رنگ و پارکت قهوه ای سوخته که همگی تضاد رنگ زیبا و متنوعی را ایجاد کرده اند.

کابینت آشپزخانه کوچک هایگلاس دکوراسیون آشپزخانه کوچک بدون اپن

طراحی فوق العاده زیبای آشپزخانه به شکل مستطیل و دیزاین سبک مدرن با کابینت های زرد و سفید و پارکت سفید رنگ که محیط فوق العاده شاد و شیک و زیبایی را بوجود آورده است.

دیزاین آشپزخانه کوچک و نقلی دکوراسیون آشپزخانه کوچک بدون اپن

آشپزخانه فوق العاده زیبا با دکوراسیونی به سبک نئوکلاسیک و با دیزاین و دکور سفید بجز سنگ های روی کابینت که با روی میز ناهار خوری ست رنگ چوبی رنگ دارد و بسیار شیک و زیبا میباشد.

دکوراسیون آشپزخانه بدون اپن دکوراسیون آشپزخانه کوچک بدون اپن

دیدگاه‌ها ۰

*
*