اتاق خواب مستر چیست؟

 

اتاق خواب مستر چیست و هر آنچه بشر مدرن را به داشتن آن ترغیب می‌کند

پیش از اینکه به سراغ موضوع اصلی برویم که اتاق خواب مستر چیست و یعنی چه بهتر است از ابتدا شروع کنیم و اینکه چرا اصلا چنین اتاقی ایجاد شد. قرن مدرن، قرنی است که سبک زندگی افراد نسبت به قرن پیش تفاوت‌های فراوانی یافته است. اگر در قرون سابق هر چند صد سال یک اختراع یا اکتشاف انقلابی رخ می‌داد، اکنون شاهد انقلاب‌های بزرگی هر چند سال یک‌بار هستیم که هر یک به نوبه خود، سبک زندگی بشر مدرن را به شدت دستخوش تحول می‌کنند.

اینترنت، از جمله این انقلاب‌های شگرف است. انقلابی که شاید عدم جود آن، برای نسل‌های مدرن بشر حتی قابل تصور هم نیست. گوشی‌های تلفن همراه هم که جای خود را دارند. ابزارهای مدرن و انقلابی که حتی برای خود ما نیز زندگی بدون آن‌ها غریب و شاید غیرقابل باور است. همسو با این تغییرات و تحولات، محیط زندگی و ابزارهای مورد استفاده توسط بشر نیز تغییر و تحول یافته است.

سال‌ها پیش، سبک زندگی خانواده‌های ما، پدر و مادرهای ما و اجدادمان تفاوت‌های اساسی با سبک زندگی ما داشت. سال‌هایی که عمده فعالیت افراد در کنار هم و به صورت گروهی بود و چیدمان فضاهای خانه‌ها به نحوی انجام می‌شد که بتوانند این همزیستی را پوشش دهند.

سالن‌های بزرگ با پنجره‌های فراخ رو به حیاط همچون باغ خانه‌های ویلایی، این امکان را در اختیار خانواده‌ها قرار می‌داد تا گرد هم جمع آمده و اوقات خود را به اشتراک بگذارند. با عوض شدن نسل‌ها و تغییر عادات، رفتارها و سبک زندگی خانواده‌ها، این نوع دکوراسیون اتاق دیگر پاسخ‌گوی نسل جدید نبود. نسلی به دنبال انزوای بیشتری بود و مکانی را می‌جست که بتواند بخشی از زمان ارزشمند خود را با خویشتن خویش سپری کند.

از این رو، معماری داخلی رو به محبوبیت گذاشت و طراحی‌های متنوع و متعدد خانه‌ها، برندهای بیشماری از دکوراسیون داخلی را به بازار معرفی کردند. اتاق‌های چندخوابه، دقیقا حاصل همین تحول هستند. اتاق خواب مستر نیز که در این مقاله قصد داریم به معرفی آن بپردازیم، ماحصل طراحی فضایی کاملا مجزا، مستقل و منحصربه‌فرد در یک خانه برای خواب است.

اتاق خواب مستر چیست

بشر مدرن، نیازهای مدرن و اتاق خواب مدرن؟!

نسل جدید، بنابه دلایلی تنهایی را به بودن مداوم در کنار خانواده ترجیح می‌دهد. برعکس پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایمان که دوست داشتند به هر بهانه‌ای فامیل و همسایه و آشنایان را در حیاط بزرگ خانه گرد آورده و از هیاهوی به وجود آمده لذت ببرند، نسل امروز سعی می‌کند فاصله خود را حتی با اعضای درجه اول خانواده نیز حفظ کند.
این تحول شگرف در سبک زندگی، باعث شده است تا خانه‌های پررفت‌و آمد گذشته با نشیمن‌های بزرگ و باشکوه، جای خود را به خانه‌ها و آپارتمان چندین و چند خوابه بدهند.
تغییری که شاید زمزمه‌های شبانه خواهرهای یک خانه و خنده‌های ریزریزکی برادرها را از آن‌ها ربوده است، اما به نظر می‌آید انتظارات بشر مدرن را برآورده ساخته است. اینکه اتاق خواب مستر چیست را می‌توان در همین بخش متوجه شد؛ این همان اتاقی است که تمایل بیشتری برای حضور در آن داریم و بیشتر وسایل مورد نیازمان را آنجا قرار دادیم.

اتاق خواب مستر چیست

آن‌چه که در اندیشه بشر امروز موج می‌زند را می‌توان از رفتارها و علایق وی دریافت. گوشی‌های موبایل، اکنون یکی از عزیزترین نزدیکان در زندگی ما هستند که بدون آن‌ها، حتی خواب هم به چشممان نمی‌آید.
بسیاری از ما، حتی حین خواب نیز گوشی‌های خود را بالای سرمان نگه می‌داریم و صبح، به محض گشودن چشم‌هایمان به صفحه این جعبه جادو خیره می‌شویم. شاید مهم‌ترین دلیل این عادت یا بهتر است بگوییم وابستگی، نیازهایی باشد که این دستگاه در ما پاسخ می‌گوید.
ما، به‌عنوان نسل مدرن عاشق این هستیم که همه‌چیز را در کنار هم، بدون سختی، بدون کوچکترین زحمت و حرکتی داشته باشیم و موبایل، این نقطه ضعف را خوب شناخته است!
این‌که خنده و گریه، کتاب و مطالعه، درس، اخبار، مجله، دوستانمان، علایقمان، تلویزیون، اینترنت و خلاصه هر آن‌چه که نیاز داریم در یک صفحه پنج شش اینچی جای گرفته است، دلیل خوبی برای اخت شدن با این اختراع انقلابی است.
خانه اتاق خواب مستردار نیز درست روی همین نقطه ضعف بشر دست گذاشته است.

طراحی اتاق خواب

معنی اتاق خواب مستر چیست

اتاق خواب مستر که امروزه به یکی از مهم‌ترین آپشن‌های هتل‌ها، ویلاها و خانه‌های لوکس تبدیل شده است، در تعریف بزرگترین اتاق خواب یک خانه است که اغلب در اختیار والدین خانواده است و بسیاری از امکانات رفاهی مورد نیاز افراد خانواده را در خود گنجانده است. جایی که تخت خواب، کمد، کلوزت، مبل و سرویس بهداشتی جداگانه دارند.

ویژگی‌ها و عکس اتاق خواب مستر

اتاق خواب مستر را می‌توان یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین قسمت‌های خانه یا ویلا برشمرد. بخشی از خانه که قرار است لحظات آرام و مرفهی را برای ساکنینش رقم بزند. به همین علت نیز به نحوی طراحی می‌شود که بتواند هم از نظر ظاهری و دکوراتیو و هم از نظر کارایی، انتظارات ساکنین را برآورده سازد.

چیدمان اتاق خواب چیدمان اتاق طراحی اتاق اصلیچیدمان اتاق

ویژگی‌های ممتاز اتاق خواب مستر چیست

  • ویوی ممتاز از محیط بیرون
    اغلب اتاق خواب‌های مستر به گونه‌ای طراحی می‌شوند که ویوی خوبی نسبت به محیط بیرون از خانه داشته باشند. استفاده از پنجره‌های بزرگ و پرده‌های نازک، این امکان را به طراحان می‌دهد تا به‌ویژه در مورد ویلاهایی با باغ‌های سرسبز و چشم‌نواز، دست بازی برای هنرنمایی داشته باشند.
  • متراژ بالا
    با توجه به این‌که یک اتاق خواب مستر قرار است بسیاری از امکانات رفاهی مورد نیاز را دارا بوده و محیط دل‌بازی برای ساکنینش باشد، اغلب در متراژ‌های به مراتب بالاتری نسبت به اتاق‌های دیگر ساختمان طراحی و ساخته می‌شود. ضمن این‌که اغلب برای این قبیل اتاق‌های فضایی نیز به‌عنوان تراس در نظر گرفته می‌شود.
  • برخورداری از امکانات و تجهیزات زندگی
    بسیاری از اتاق خواب‌های مستر به اغلب امکانات و تجهیزات رفاهی و لوکس مجهز هستند. سرویس بهداشتی و حمام در این اتاق‌ها، به اضافه تلویزیون، مبلمان نشیمن، سرویس کامل خواب، لوازم دکوری و غیره از جمله اولین ملزومات یک اتاق خواب مستر هستند.
    این در حالی است که برخی از اتاق خواب‌های مستر لوکس و مدرن، حتی به وان‌های مدرن و جکوزی، سیستم‌های صوتی فوق حرفه‌ای برای گوش دادن موسیقی، کتابخانه و شاید حتی صندلی راک هم مجهز شده‌اند. این یعنی، یک اتاق به کیفیت یک خانه مدرن، لوکس و کامل، که قرار نیست صرفا محیطی برای خواب باشد.
    اتاق خواب مستر، تعریف دقیقی از یک اتاق بزرگ برای زندگی است. گوش دادن موسیقی، خوردن یک فنجان قهوه در کنار همسر، تماشای زیبایی‌ها از پنجره، خواندن یک کتاب و هر چیزی که ممکن است به شما احساس آرامش و خوشبختی بدهد.
  • فضای کافی برای لوازم و امور شخصی
    اتاق خواب مستر چیست در پاسخ به این سوال باید گفت محیطی برای استراحت و خواب، تماشای تلویزیون، خواندن کتاب و کارهای روزمره‌ای از این دست، محلی برای نگهداری لباس‌ها و لوازم شخصی ما نیز خواهد بود. به‌ویژه که اغلب خانم‌ها، عاشق فضایی بزرگ و مجهز برای چیدن لباس‌ها و کفش‌های خود هستند.
    طبیعتا بانویی که قصد دارد در یک اتاق خواب مستر لوکس ساکن شود، لوازم و لباس‌های زیادی با خود به این آورده است و این لباس ها و لوازم، نیاز به فاضیی برای نگهداری، نظم‌دهی و ویترین هستند. با در اختصاص دادن فضایی مجزا در یک گوشه از اتاق به این امر، این نیاز مهم خانم‌ها نیز به خوبی پاسخ داده شده است.

 

دیدگاه‌ها ۰

*
*