همه چیز درباره تختخواب دو طبقه؛ انتخاب تختخواب دو طبقه مدرن

امروزه ازدحام شهرها به سمتی پیش رفته که گاه افراد مجبور میشوند  در کوچک ترین خانه های ممکن زندگی کنند. با این شرایط تصور کنید یک خانواده با چند فرزند و یک فضای محدود، دچار چه مشکلاتی خواهد شد.

اینجاست که استفاده ی خلاقانه از فضاهای محدود، راهکارهای مناسب و خلاقانه ای را در اختیار افراد قرار می دهد. به نظر می‌رسد در این مورد، تختخواب های دو طبقه یکی از گزینه های قابل تأمل هستند. امروزه دیگر خبری از آن تختخواب های قدیمی عذاب آور نیست، در مدل های امروزی تختخواب هایی بسیار زیبا، ایمن و راحت با نردبان هایی خلاقانه طراحی شده اند که آنها را به گزینه ای بسیار مناسب برای اتاق کودکان می کند.

تخت های دو طبقه انواع بسیار گوناگونی دارند بطوریکه شاید از دیدن طرح های بسیار متنوع تختخواب های دو طبقه در بازار شگف زده شوید و خود را در انتخاب مدل مورد نظر مردد و نامطمئن بیابید. اما توجه به برخی مسائل کار انتخاب را آسان تر می کند.

در این مقاله می خواهیم معایب و مزایای تختخواب های دو نفره و برخی مدل از سرویس خواب های دارای تختخواب دوطبقه را بررسی کنیم، لذا پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید.

تخت خواب دو طبقه برای کودکان و نوجوانان

زمانی که بدنبال تختخوابی دو طبقه می باشید حتما کودکان را همراه خود به بازار ببرید. نظر آنها باید تا پایان مرحله خرید تخت خواب و روتختی در الویت اول قرار بگیرد. با وجود کودکان می توانید نوع بالا رفتن آنها از نردبان تختخواب را بررسی کنید تا دقیقا همان شکلی را انتخاب کنید که برای فرزندانتان ایمن تر است.

تختخواب هایی که از نردبان های باریک و کوچک استفاده می کنند می توانند خطرات بسیار جدی را متوجه فرزندان شما کنند.

اگر ممکن بود حتما نوع بالا رفتن کودکان از نردبان ها را قبل از خرید بررسی کنید و از وجود دستگیره هایی برای کمک گرفتن در کنار نردبان ها اطمینان حاصل کنید. تختخواب هایی که برای سنین بالاتر مانند نوجوانان مورد استفاده قرار می گیرند معمولا چنین دسته هایی در خود ندارند زیرا نوجوانان می توانند بدون کمک آنها بالا و پایین بروند در نتیجه باید تختخواب را بر اساس شرایط سنی فرزندتان انتخاب کنید. دکوراسیون اتاق نشیمن به رنگ زرد نیز از جمله دکوراسیون های جالب می باشد.

برای طراحی تختخواب کودکان می توانید ایده های جالب و خلاقانه ای را پیدا کنید، این ایده ها بر گرفته از داستان ها و سلیقه و علایق کودک می باشد. یک تختخواب مناسب به کودک این فرصت را می دهد که به رویا پردازی در دنیای کودکانه خود بپردازد.

توجه به محیطی که کودک بیشترین زمان خود را در آن سپری می کند در رشد و شکوفایی کودک موثر است. کودکان با طراحی های از این دست می توانند به تجربیات خود بیافزایند و از دنیای کودکی خود لذت ببرند.

تخت خواب دو طبقه برای اتاق های کوچک و کم جا

هنر جا دادن اسباب و اثاثیه در یک فضای کوچک، هنر ارزشمندی است که نباید دست کم گرفته شود. به خصوص اگر قرار باشد بین ساکنان این فضای کوچک، صلح و صفا را نیز حفظ کنید.

تنها تصور کنید وقت گذرانی در یک فضای کوچک، شلوغ و درهم و برهم چه حس و حالی دارد؟

البته گاهی فضای اتاق، آن چنان هم تنگ و گرفته نیست؛ اما یک طراحی با وجود نورپردازی مناسب بوسیله ی آباژور ایستاده و رومیزی خلاقانه می‌تواند حتی استفاده از این فضا را نیز به مراتب کاربردی تر نموده و از تمام پتانسیل های موجود برای راحتی و آسایش بیشتر ساکنان بهره برداری کند.

تختخواب های دوطبقه برای خانواده های پرجمعیت

تختخواب، یکی از اسباب و لوازمی که است فضای اتاق را تا حدی اشغال کرده و به اصطلاح جاگیر است.

حال ببینید اگر قرار باشد به تعداد ساکنین اتاق تختخواب داشته باشیم، چه اتفاقی رخ می دهد؟

اینجاست که تختخواب دو طبقه به کمک شما می آید. به همین دلیل این بار به سراغ خلاقیت هایی می رویم که تختخواب های دو طبقه را به درجه ای متفاوت از آسایش و راحتی رسانده اند.

تخت هایی که اکنون نه تنها محلی برای استراحت و آرامش بوده، بلکه فضایی شاد و متنوع را نیز به فضای اتاق افزوده اند. در کنار تختخواب مناسب بهتر است از کمد و دراور با کیفیت استفاده کنید که بوسیله ی آنها فضای کوچک و در دسترس تان را به خوبی مدیریت کرده و از آن لذت ببرید.

کارشناسان معتقدند که استفاده از تختخواب دو طبقه احتمال بروز صدمات و آسیب دیدگی را افزایش می دهد.

آمار قابل توجهی در مورد صدمات ناشی از افتادن کودکان از تختخواب وجود دارد که بیشتر آن ها مربوط به کودکان زیر ۶ سال می باشد. رعایت نکات ایمنی و در نظر گرفتن جوانب مختلف هنگام قرار دادن این نوع تختخواب ها در اتاق کودک بسیار حائز اهمیت بوده و باعث کاهش استرس های والدین می شود.

دقت داشته باشید برای کودکانی که در خواب راه می روند خرید تخت های دو طبقه اشتباه بزرگی است.

 

جهت دریافت مشاوره رایگان، لطفا با کارشناسان خانه ی ناب تماس بگیرید.

دیدگاه‌ها ۰

*
*