مزایا و معایب برچسب کابینت

چند سالی است که برچسب کابینت با طرح‌ها و مدل‌های متنوع، محبوبیت زیادی بین مردم پیدا کرده است. چرا که برچسب کابینت آشپزخانه به عنوان سریع‌ترین و بهترین راهکار جهت ایجاد تنوع در فضای آشپزخانه و گاهی پوشاندن برخی از نواقص محسوب می‌شود. به همین دلیل معروفیت برچسب کابینت ام دی اف لازم دانستیم که محتوایی در این خصوص جهت آشنایی شما با برچسب کابینت ام دی اف، مزایا و معایب برچسب کابینت، مراحل چسباندن برچسب روی کابینت و همچنین معرفی بهترین نصاب برچسب کابینت و قیمت آن ایجاد کنیم.

برچسب کابینت چیست؟

استفاده از برچسب کابینت به ویژه برچسب کابینت ام دی اف، یکی از انواع روش های نو سازی کابینت های آشپزخانه است که با قیمتی ارزان و به راحتی می توان کابینت ها را زیبا و نو کرد. با کمک این برچسب‌ کابینت، طرح و رنگ کابینت‌ها، حتی کمدها، درب اتاق و یا دیوار را می‌توان به سادگی تغییر داد

متریال برچسب کابینت از چیست؟

متریال برچسب‌ کابینت تقریبا شبیه کاغذ دیواری است و خاصیت پوشش‌دهی مناسب و بالایی دارند. تنوع این برچسب‌ها بسیار بالاست و در ابعاد، طرح‌ها، رنگ‌ها و کیفیت‌های مختلفی وجود دارند که می‌توان بسته به نیاز، نوع مناسب را انتخاب کرد. یک سمت برچسب کابینت، چسبی و روی سطح کابینت می‌چسبند، و سمت دیگر طرح برچسب است. اما باید نکاتی را برای انتخاب رعایت کرد که در ادامه آنها را بیان کرده‌ایم.

بهترین برچسب کابینت ام دی اف

همانطور که خواندید، برچسب کابینت، به راحتی برروی متریال های مختلف مثل کابینت ام دی اف، کابینت فلزی و کابینت هایگلاس و … می توان استفاده کرد. اکثر این برچسب های کابینت قابل شستشو هستند. اما برچسب های غیرقابل شستشو هم در بازار موجود است. ولی توصیه میشود، که جهت نصب برچسب کابینت ام دی اف، کابینت های گلاس و …از نوع قابل شستشو استفاده کنید تا بتوانید با خیال راحت کابینت ها را بشویید.

مزایای نصب بر‌چسب کابینت

  • قیمت مناسب و بسیار ارزان
  •  نصب راحت و سریع با دردسرکم
  • داشتن تنوع بالا در طرح و رنگ و مدل
  • دارا بودن قابلیت شستشو و ضد آب بودن
  • داشتن سایز و اندازه متنوع
  • استفاده برای تمامی کابینت ها از جمله کابینت ام دی اف، هایگلاس و حتی کمد ها

معایب بر‌چسب کابینت

  • مقاومت و دوام کمتر در مقایسه با کابینت
  • چهره نامناسب برای آشپزخانه در صورت اجرای نادرست
  • خراب شدن برچسب کابینت در صورت نصب نادرست

    نحوه نصب برچسب کابینت آشپزخانه

    قبل از اینکه با نحوه نصب برچسب کابینت آشپزخانه آشنا شوید، لازم است بدانید که برای اینکار حتما از یک نصاب برچسب کابینت آشپزخانه کمک بگیرید. چرا که یک نصاب می‌داند که دقیقا باید چکار کند تا ظاهر برچسب به بهترین شکل ایجاد شود. حال با هم به سراغ مراحل نصب برچسب کابینت می‌رویم.

    وسایل مورد نصاب برچسب کابینت عبارتند از:

    • قیچی یا کاتر
    • سشوار
    • متر و مداد
    • کاردک

    مراحل نصب برچسب کابینت

    1. قبل از چسباندن برچسب کابینت آشپزخانه ،دسته ها و کشوهای کابینت ها را باز کنید.
    2.  سطح هایی را که می‌خواهید برچسب کابینت بچسبانید، به خوبی تمیز کنید؛ به گونه ای هیچ گونه گرد و غبار و کثیفی بر روی آن باقی نماند.
    3. سپس بر چسب کابینت را به وسیله قیچی یا کاتر به اندازه سطح مورد نظر برش دهید؛ لازم به ذکر است برچسب ها را باید کمی از اندازه کابینت خود بیشتر برش دهید.
    4. برای اطمینان از درست نصب کردن برچسب کابینت بهتر است که از یک فرد دیگر شروع به چسباندن کنید.
    5. با دقت ابتدا کمی از کاغذ پشت برچسب را جدا کنید و به ابتدای درب بچسبانید و آرام آرام همزمان که باقی کاغذ را جدا می‌کنید به چسباندن ادامه دهید.
    6. هنگام چسباندن برچسب کابینت، از یک کارت کمک بگیرید، تا بدون خراش دادن برچسب هوای باقی مانده زیر آن را خارج کنید.
    7. سپس به کمک گرمای سشوار چسب کاغذ را تثبیت کنید، بخصوص اطراف کار مهم است.
    8. با کمی دقت و حوصله می‌توانید تک تک کابینت‌ها را برچسب بزنید.
    9. اگر حباب ایجاد شد با یک سوزن سوراخ ریزی در آن ایجاد کنید و کارت را روی آن بکشید تا هوا خارج شود.
    10. بعد از چسباندن با یک دستمال نم دار بر روی سطح کابینت ها بکشید، این کار از ایجاد حباب در زیر برچسب جلوگیری می کند.
    11. همچنین روش دیگر جهت جلوگیری از ایجاد حباب بر روی سطح این است که با استفاده از کاردک برچسب را صاف نمایید.
    12. در پایان کار سطوح کابینت را با سشوار به خوبی خشک کنید.
    13. در نهایت بعد ار اتمام کار دسته ها و کشوها را سرجایشان بگذارید.

      قیمت رول برچسب کابینت چگونه تعیین می‌شود؟

      قیمت برچسب کابینت، وابسته به طرح، جنس و مدل آن بستگی دارد؛ چرا که؛ برچسب های کابینت جنس های مختلفی دارند. نمونه هایی از این برچسب های کابینت، وجود دارد که خاصیت ضد خش و یا ضد آب دارند، در نمونه های جدیدتر انواع مقاوم در برابر حرارت هم به بازار عرضه شده است. خب این عوامل؛ سبب بالا تر رفتن قیمت برچسب کابینت در هر رول شده است. برای مثال قیمت برچسب کابینت پی وی سی گرانتر از قیمت برچسب کابینت پلاستیکی است یا برچسب‌هایی با ضخامت بیشتر، ضد آب و ضد خش و مقاوم در برابر حرارت، طبیعتا گرانتر هستند.

      خریدن رول ها هم نیز به صورت متری عرضه می‌شود. اما این رول ها در عرض های مختلف و البته استاندارد ارایه می‌شوند؛ تا بتوان در فضای های مختلفی نصب کرد. به انی نکته همو توجه کنید که حتما هنگام خرید چند متری بیشتر از اندازه مورد نیاز تان خرید کنید که اگر قسمتی از این برچسب ها بنابر هر دلیلی آسیب دید بتوانید آن را تعویض کنید.

      پیشنهاد می‌کنیم که انواع عکسهای برچسب کابینت ساده و طرح جدید مثل برچسب کابینت طرح چوب، برچسب کابینت طرح سنگ، برچسب کابینت سه بعدی و برچسب کابینت گلدار (گل گلی) را نیز پیش از خرید در اینترنت ببینید. این کار به شما کمک می‌کند راحت‌تر بتوانبد طرح و نقش مورد پسند خودتان را در بازار پیدا کنید.

      خرید برچسب کابینت

      برای خرید برچسب کابینت رولی و یا برچسب کابینت متری، ابتدا لازم است تا متراژ دقیق کابینت‌های آشپزخانه خود را بدانید. مثلا اگر آشپزخانه شما ۷ متر مربع کابینت‌خور داشته باشد، نصف یک رول برچسب کابینت با این ابعاد برای شما کافی است.

دیدگاه‌ها ۰

*
*